Serial "Niewiarygodne"

Dziś post z serii "kulturalnie". Nigdy nie byłam dobra w pisaniu ocen książkom i filmom, więc wybaczcie, jeśli coś poszło nie tak ;)
W ten weekend z polecenia brata udało mi się obejrzeć nowy miniserial na Netflixie pt. "Niewiarygodne". Serial ma 8 odcinków, więc da się go spokojnie obejrzeć w dwa dni (dla kinomaniaków nawet i w jeden), mając trochę wolnego czasu. A warto, bo wciąga już od pierwszego odcinka. 



"Niewiarygodne" to opowieść o zgwałconej nastolatce, która przez swoją trudną przeszłość nie potrafi udowodnić okropnej tragedii, która wydarzyła się w jej życiu. Widzimy tu jak nieudolnie pracuje policja i jak łatwo wydaje osąd na kimś, kto posiada zaburzoną psychikę emocjonalną. Widzimy jak policja łatwo manipuluje człowiekiem, na siłę wciska mu nieprawdziwe fakty i doprowadza tym do tego, że dziewczyna zmienia swoją decyzję mówiąc, że wszystko to było zmyślone. Marie Adler, bo tak nazywa się ofiara gwałtu, załamuje się cały świat, od dzieciństwa nigdy nie wierzyła w ludzi, a ta sprawa pokazała jej jeszcze bardziej, że nie warto nikomu ufać, nawet najbliższym osobom. 


Serial pokazuje też jednak drugą stronę pracy policji, tą dobrą. Widzimy tu dwie agentki, które pracują z powołania, które nie śpią po nocach, pracują ciężko często kosztem rodziny byleby jak najszybciej znaleźć sprawcę. Ich dobrze zorganizowana praca, wspólne połączenie sił, myśli, burza mózgów, zarwane nocki, miliony telefonów przyniosły pożądany efekt i sprawca został ujęty. Moja mała uwaga: stażyści jednak górą ;)
Początkowo myślałam, że serial będzie miał wiele drastycznych i brutalnych scen, jednak wszystko pokazane jest z umiarem. Gra aktorska również jest na wysokim poziomie, chociaż czasami denerwował mnie ten spokojny głos agentki Duvall. Trochę zaczęło mnie nużyć przy 4 odcinku ale potem znów wszystko się rozkręca i trzyma  widza w napięciu.
Uważam że "Niewiarygodne" to bardzo dobry serial, którego warto obejrzeć w ciszy i skupieniu. Zastanawia mnie tylko, czy będzie kolejny sezon? Możliwe, że jednak nie. Moja ocena 8/10

4 komentarze:

  1. Też byłam zadowolona z tego serialu :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego serialu, ale zdecydowanie moja tematyka i zachęcasz do obejrzenia :)

    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pasje Edyty , Blogger